Sunday, April 18, 2010

1 Tahun 6 Bulan

Assalamualaikum,

Alhamdulillah..Anas sudah mencapai umur 1 tahun dan hampir kepada 6 bulan. Adik Anas pun sudah berusia 3 bulan dalam kandungan. Banyak perubahan pada diri Anas yang Abi nampak. Anas boleh mengikut perkataan-perkataan yang disebut pada nya; Anas mungkin boleh dikatakan cepat mengadaptasi pada keadaan.

Anas juga dah ada helmet sendiri..helmet ni diguna untuk membonceng motosikal bersama Abi. Biasanya Abi akan bawa Anas bersiar-siar dalam kampung setiap petang hari minggu..kadang-kadang Abi bawa Anas ke bandar dengan moosikal Kriss Abi..

Ooo..baru Anas teringat..kepada Ayah Long, Pakcik Wan dan Pakcik Mat, masihkan ingat pada motosikal warna biru ini. Atuk cakap, motosikal ni dibeli pada tahun 1984 (sama umurnya dengan Abi). Baru-baru ini, Abi, Pakcik Adi (suami Makcik Nana, sepupu Ibu) dan Atuk membaiki motosikal ini. Dah lama tak jalan motosikal Honda C90 ni. Alhamdulillah, motosikal ini telah diberi nafas baru..dapat hidup dan lihatlah keadaannya sekarang..macam tak percaya pulak dapat hidup...


No comments:

Post a Comment